ADHD2-03.jpg

אימון נוער מחוננים לקשב וריכוז

 

בני נוער עם לקות למידה ו / או הפרעת קשב נתקלים בקשיים רבים, כאשר ילדים אלו הם גם מחוננים הקושי שלהם כפול. משום שעליהם להתגבר על כל הקשיים של מחוננות ולקות למידה / קשב. המושג "מחונן לקוי למידה" יוצר תחושות מנוגדות של הסביבה, משום שיש קושי להבין שילד מחונן יכול להיות גם לקוי למידה.

 

הקושי מתחיל בשלב האיתור של מחוננים עם לקות למידה או הפרעת קשב. הם יכולים "לפצות" על הקשיים בעזרת היכולות הגבוהות שלהם. המחוננות עוזרת להם להגיע להישגים, למרות שהם אינם תואמים את יכולותיהם האמיתיות, בכיתות הנמכות הם בד"כ מצליחים להתמודד ובכיתות הגבוהות או במסגרות לימוד למחוננים, הקשיים עולים. לעיתים הם מוגדרים כתלמידים עצלים, שלא מנצלים את הפוטנציאל שלהם. בנוסף, הורים ואנשי חינוך רבים סבורים שלילד המחונן עם לקות הלמידה ו/או הפרעת הקשב יש לו את המשאבים להסתדר בכוחות עצמו. לכן רבים מהם אינם מאובחנים ומטופלים כראוי.

 

לעיתים הם אינם מאובחנים כמחוננים, משום שבשל הלקות הם אינם מצליחים לעבור את מבדקי המחוננות. הם אינם מקבלים הוראה וחינוך המותאמים ליכולות ולקשיים שלהם, דבר המונע מהם לממש את הפוטנציאל שלהם, דבר שיכול לגרום להם תסכול רב.

 

ילדים מחוננים רבים הם פרפקציוניסטים וחשוב לעשות הכל בצורה מצוינת, בנוסף התדמית שלהם בעיני עצמם והסביבה יכולה לגרום להם להימנע בנושאים שיש להם קשים בהם. במיוחד כאשר יש קושי הנובע מלקות למידה או מקשיי קשב, קשה להם לקבל זאת וזה מתסכל אותם ויכול לגרום לדחיינות והימנעות מעשייה. קשיים אלו עשויים להוביל להתמקדות רק במוקדי החוזק והתעלמות ממוקדי הקושי.

אימון לנוער מחונן עם קשיי קשב מאפשר להתגבר על הליקויים ולממש את הפוטנציאל הטמון בהם. האימון מתרכז בשיפור תפקודים ניהוליים.

 

הנושאים המרכזים באימון מתבגרים מחוננים עם לקויות למידה ו/ או הפרעת קשב:

  • הכרת מאפייני לקויות למידה והפרעת קשב והשפעתם בחיי היום יום.

  • קביעת מטרות והשגתן בדרך היעילה ביותר.

  • מודעות לערכים ולמטרות של המתבגר, גילוי יכולות, כישורים ו"נכסים" של המתבגר.

  •  ויסות עצמי - יכולת להתמודד עם תסכולים ורגשות שליליים, התמודדות עם גורמים ”המחבלים“ במיקוד: חשיבה שלילית, שכחה, הסחות, פרפקציוניזם, אימפולסיביות ועוד.

  • ניהול זמן - בניית תוכנית מעשית עם לוחות זמנים ותכנית מעקב אחר ביצוע המשימות, קביעת סדר  יום ועדיפויות, מניעת דחיינות, שיפור יכולת ההתארגנות ורכישת כלים ומיומנויות לשיפור ההתנהלות.

  • הגברת המוטיבציה ויכולת ההתמדה, גמישות בפתרון בעיות.

  • אסטרטגיה וארגון הלמידה.

  • התמודדות עם פרפקציוניזם ומשימות מאתגרות.

  • חיזוק הדימוי עצמי.

  • זיהוי חסמים והתמודדות איתם.

  • הבנת קודים וכישורים חברתיים.

  • שיפור ההתנהלות והתפקוד בחיי היום יום.

  • אימונים מקוונים - מכל הארץ (דרך הזום ZOOM). 

  • אימונים פרונטליים נערכים בירושלים.

אימון - כדי שאנו ננהל את הפרעת הקשב ולא שהיא תנהל אותנו

לאימון לקשב וריכוז התקשרו 050-5797672