top of page
זכוכית מגדלת.png

אימון מחוננים לקשב וריכוז- ADHD

 

בני נוער עם לקות למידה או/והפרעת קשב נתקלים בקשיים רבים, כאשר מתווסף לכך מחוננות, הקושי שלהם כפול. משום שעליהם להתגבר על  הקשיים של הן של המחוננות והן של לקות למידה / קשב. המושג "מחונן לקוי למידה" יוצר תחושות מנוגדות של הסביבה, יש קושי להבין שמחונן יכול להיות גם עם לקות למידה.

 

הקושי מתחיל בשלב האיתור של מחוננים עם לקות למידה או / וקשב. במקרים רבים הם מצליחים לפצות על הקשיים בעזרת היכולות הגבוהות שלהם. המחוננות עוזרת להם להגיע להישגים, למרות שהם אינם תואמים את יכולותיהם האמיתיות, לרוב, בכיתות הנמוכות הם מצליחים להתמודד, אולם בכיתות הגבוהות או במסגרות לימוד למחוננים, הקשיים עולים. לעיתים הם מוגדרים כתלמידים עצלים, שלא מנצלים את הפוטנציאל שלהם. בנוסף, הורים ואנשי חינוך רבים סבורים שלילד מחונן עם לקות הלמידה ו/או הפרעת הקשב יש לו את המשאבים להסתדר בכוחות עצמו. לכן רבים מהם אינם מאובחנים ומטופלים כראוי.

 

לעיתים הם אינם מאובחנים כמחוננים, משום שבשל הלקות הם אינם מצליחים לעבור את מבדקי המחוננות. הם אינם מקבלים הוראה וחינוך המותאמים ליכולות ולקשיים שלהם, דבר המונע מהם לממש את הפוטנציאל שלהם, דבר שיכול לגרום להם תסכול רב.

 

ילדים מחוננים רבים הם פרפקציוניסטים וחשוב לעשות הכל בצורה מצוינת, בנוסף לכך התדמית שלהם בעיני עצמם והסביבה יכולה לגרום להם להימנע בנושאים שיש להם קשים בהם. במיוחד כאשר יש קושי הנובע מלקות למידה או מקשיי קשב, קשה להם לקבל זאת וזה מתסכל אותם ויכול לגרום לדחיינות והימנעות מעשייה. קשיים אלו עשויים להוביל להתמקדות רק במוקדי החוזק והתעלמות ממוקדי הקושי.

אימון לנוער מחונן עם לקות למידה / קשב מאפשר להתגבר על הליקויים ולממש את הפוטנציאל בצורה המיטבית. האימון מתרכז בשיפור תפקודים ניהוליים.

מטרת האימון לעזור להם להתנהל בצורה שתשרת את מטרותיהם באמצעות תכנון, התארגנות, הטמעת הרגלים טובים ושבירת הרגלים שלא משרתים אותם. הכרה וחיזוק הערכים, החוזקות והמשאבים שלכם תוך כדי התמודדות עם דחיינות והימנעות וחיזוק המוטיבציה לפעולה והדימוי העצמי.

 

הנושאים המרכזים באימון מתבגרים מחוננים עם לקויות למידה ו/ או הפרעת קשב:

  • הכרת מאפייני לקויות למידה והפרעת קשב והשפעתם בחיי היום-יום.

  • קביעת מטרות והשגתן בדרך היעילה ביותר.

  • מודעות לערכים ולמטרות של המתאמן, גילוי יכולות, כישורים ו"נכסים" שלו.

  •  ויסות עצמי - יכולת להתמודד עם תסכולים ורגשות שליליים, התמודדות עם גורמים ”המחבלים“ במיקוד: חשיבה שלילית, שכחה, הסחות, פרפקציוניזם, אימפולסיביות ועוד.

  • ניהול זמן - בניית תוכנית מעשית עם לוחות זמנים ותכנית מעקב אחר ביצוע המשימות, קביעת סדר  יום ועדיפויות, מניעת דחיינות, שיפור יכולת ההתארגנות ורכישת כלים ומיומנויות לשיפור ההתנהלות.

  • הגברת המוטיבציה ויכולת ההתמדה, גמישות בפתרון בעיות.

  • אסטרטגיה וארגון הלמידה.

  • התמודדות עם פרפקציוניזם ומשימות מאתגרות.

  • חיזוק הדימוי עצמי.

  • זיהוי חסמים והתמודדות איתם.

  • הבנת קודים וכישורים חברתיים.

  • שיפור ההתנהלות והתפקוד מיטבי בחיי היום יום.

  • אימונים מקוונים - מכל הארץ (דרך הזום ZOOM). 

  • אימונים פרונטליים נערכים בירושלים.

אימון - כדי שאנו ננהל את הפרעת הקשב ולא שהיא תנהל אותנו

לאימון לקשב וריכוז ADHD - התקשרו 050-5797672

 

light-bulbs-1875384_1920.jpg
bottom of page